Betalning

Välj mellan:

- Swish
- VISA eller MasterCard (säker betalning via Payson)
- Direktöverföring från din internetbank (säker betalning via Payson)
- Faktura via Payson (kan betalas med Swish)

Du väljer betalsätt i kassan.

Swish

Du kan snabbt och enkelt göra din betalning med Swish.

Vi behandlar din beställning så fort vi tagit emot betalningen.

Inga extra avgifter tillkommer vid betalning med Swish.

Betalning med Payson: Visa/Mastercard, banköverföring eller faktura

Betalning med Payson är enkelt och tryggt. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard eller de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004.

För betalning med Payson Faktura tillämpas Paysons villkor och eventuella avgifter som du godkänner i kassan i samband med köpet.

Läs mer om Payson på payson.se.


Frakt

Vid köp från Vintagesmycken är fraktkostnaden med normalbrev alltid 29 kr inom Sverige. Önskas spårbart eller Rek.brev som är försäkrat kontakta oss.

För varor från Byggnadsvårdsboden beräknas frakten enligt varornas vikt. Kostnaden visas i kassan innan betalning.

Fraktkostnaderna som anges gäller inom Sverige. För leverans utanför Sveriges gränser gäller andra fraktvillkor. Vänligen kontakta oss för mer information.

Fraktpriser:

1-100 g 29 kr
101-250 g 39 kr
251-500 g 49 kr
501 g-1 kg 69 kr
1-2 kg
99 kr
2-5 kg
119 kr
5-10 kg
129 kr
10 kg+
Kontakta oss

Leveranser upp till 2 kg sker med PostNord normalbrev (över 0,5 kg oftast som spårbart, lite även beroende på köpvärdet). Önskas rekommenderat och/eller spårbart, meddela oss i samband med beställning för info om kostnad och betalning. Över 2 kg skickas normalt med Schenker (spårbart och försäkrat). 

Du kan även välja att hämta upp din beställning på Matildas Bod i Brunskog utanför Arvika i Värmland, då tillkommer varken frakt eller expeditionsavgift.

Varor för avhämtning

Vissa varor säljs endast för avhämtning. Detta framgår av produktbeskrivningen och i kassan. Hela beställningen hämtas då hos Matildas bod i Brunskog. Vi kontaktar dig för att göra upp en tid. Beställningar som inte hämtas inom 14 dagar annulleras. Betalt belopp återbetalas då till kunden, minus en administrativ avgift om 200 kr.

Leveranstid

Beställningar behandlas och skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar – oftast inom 24 timmar efter det att betalning mottagits. Tid för postbefordran tillkommer (längre tid efter att varannandagspost införts). Du har rätt att häva köpet om leveransen av någon anledning blir väsentligt försenad. Om du då har betalt varan genom förskottsbetalning kommer vi att betala tillbaka dina pengar inom 30 dagar.

Moms

Alla priser anges inklusive moms. Vi följer reglerna för vinstmarginalbeskattning. Detta innebär att du som kund inte kan dra av moms på begagnade varor, trots att momsen på begagnade varor ingår i priset.

Varornas skick

De flesta produkterna i butiken är begagnade och säljes i befintligt skick. För fler bilder och närmre beskrivning av en vara, kontakta oss.

Vi reserverar oss för felskrivningar vad gäller produktinformation och priser.

Ångerrätt och 14 dagars öppet köp

Du som kund har i enlighet med Distans - och hemförsäljningslagen ångerrätt i 14 dagar vid köp på Internet.

Varan ska returneras i samma skick som när du fick den. Meddelande om retur ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer i övrigt Konsumentverkets rekommendationer, se konsumentverket.se.

Returvaror ska skickas som brev, inte som postförskott eller efterkrav. Vid byte eller retur står du för fraktkostnaden och transportrisken så tänk på att packa varan väl. Om du vill kan du välja att sända returen som rekommenderad försändelse (REK).

Återbetalning görs med samma betalsätt som ursprungsordern.

Reklamationer

Om du sänder tillbaka en felaktig vara eller en vara som är felexpedierad så betalar vi självklart returfrakten (emballera varan väl). Kontakta oss först på 0570-523 90 för att få uppgifter om hur du returnerar varan utan att betala frakt.

Vid eventuell tvist kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).

Försäljning till minderåriga

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.

Skydd av personuppgifter

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss i så fall på telefon 0570-523 90. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.


Vi reserverar oss för felskrivningar vad gäller produktinformation och priser.